PERUT BUNCIT? SEGERALAH DAPATKAN BEAUTISLEEP DAN PROTECUR100 DARIPADA ROSS SAFINA HOR - 012 410 2368

KLIK BANNER DI BAWAH UNTUK MENGETAHUI LANGKAH SETERUSNYA

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA UNTUK PRODUK BEAUTISLEEP, NEIBAC5 DAN PROTECUR100

Saturday, October 9, 2010

SENAMAN DIRUMAH SAHAJA: CARA UNTUK MENDAPATKAN PUNGGUNG YANG SEKSI DAN MENGGODA


Lunges untuk Butt Sexy

Posting ini akan memberikan gambaran asas tentang bagaimana melakukan lunge untuk mendapatkan punggung seksi kerana ia merupakan salah satu daripada latihan senaman yang sangat baik untuk anda lakukan dirumah.

Dapatkan punggung seksi dengan melakukan Lunge
Mendapatkan bentuk punggung yang baik sebenarnya tidak sesulit untuk dilakukan seperti yang digambarkan oleh ramai orang. Anda cuma perlu mengamalkan diet yang baik, latihan senaman yang tepat dan beberapa cara cardio yang sesuai. Anda juga boleh melakukan senaman HIIT (akan dibincangkan dilain topik)

Masalah bermula apabila banyak Fitness Centre dan Pakar Fitness cuba untuk menjadikan cara senaman dan latihan menghilangkan berat badan lebih rumit dan susah. Mereka memberi diet yang kompleks dimana ia memerlukan masa berminggu-minggu bagi seseorang itu faham dan mereka memberikan segala macam keperluan latihan senaman yang agak rumit dan mengelirukan. Sebahagian besar perkara ini tidak diperlukan pun dan anda boleh memperolehi kemajuan yang baik tanpanya. Amalkan cara diet yang baik dan targetkan untuk mendapat bentuk badan yang sihat, fit dan bukannya kurus. Bentuk punggung yang seksi akan menanti anda...

Lunge adalah salah satu kaedah terbaik untuk menaikkan punggung tanpa menggunakan berat/beban terlalu banyak seperti di fitness centre. Gerak ini adalah mudah untuk dilakukan dan kurang risikonya. Jika anda mempunyai sakit lutut, anda perlu melakukannya dengan berhati-hati, cara yang amat perlahan dan cermat. Jika tidak, ia akan menyebabkan kecederaan menjadi lebih buruk.

Lunge - Target Otot
Apabila melakukan Lunge dengan betul, ia akan menguatkan dan melibatkan otot-otot ini:

  1. Gluteus Maximus (Punggung)

  2. Quadriceps (Depan Paha)

  3. Hamstrings (Belakang Paha)

  4. Otot-otot lain yang digunakan untuk kestabilan dan penguat gerakan tetapi ini bukannya target utama latihan ini.

Bagaimana Lakukan Lunges Yang Sempurna
  1. Mulakan dengan memanaskan badan

  2. Kemudian ambil dua Dumb Bells. Sederhana beratnya.

  3. Berdiri tegak dan menarik nafas dalam-dalam

  4. Lakukan lunges dengan maju selangkah sedikit lebih besar daripada langkah biasa dan rendah diri, turunkan lutut ke hadapan sambil menegang paha belakang dan otot punggung.

  5. Rendah diri sehingga lutut hampir menyentuh tanah.

  6. Jarak lutut harus sekitar dua atau tiga inci di belakang kaki yang mengeluarkan langkah itu.

  7. Mundur kebelakang perlahan-lahan dan ulangi dengan kaki lain.

  8. Jika anda telah biasa dengan latihan ini dan bahagian lutut anda telah kuat, anda boleh teruskan lunges dengan yang agak jauh(anggaran 30 meter). Ulangi untuk beberapa set
Tips untuk melakukan menyergap sempurna
  1. Jika anda bertujuan untuk memperbaiki bentuk atau saiz punggung, anda sepatutnya cuba melakukan latihan ini dengan menggunakan bebanan yang lebih berat.

  2. Juga, cubalah melakukan satu kaki pada suatu masa sehingga anda dapat stresskan otot dalam ruang waktu yang lebih singkat.

  3. Semakin jauh anda melangkah ke depan, semakin meluas atau banyak gerakan di otot punggung digunakan.

  4. Luruskan bahagian belakang badan. Jangan membongkok.

  5. Fokus! Dengan langkah yang berbeza dan tempoh untuk merasakan bahagian otot yang digerakkan mengikut tujuan anda sendiri

  6. Meningkatkan tahap latihan setiap masa dengan menambahkan berat ,repetisi, atau beberapa kaedah lain.
Kesimpulan
Lunge merupakan latihan yang sangat baik dilakukan bagi mendapatkan punggung/ butt yang seksi dan mantap. Tapi jangan terlalu yakin dengan melakukan satu cara senaman sahaja , akan memberikan sesuatu yang dapat memuaskan hati anda terutamanya dalam mendapatkan bentuk tubuh yang seksi dan mengiurkan. Saya juga ingin menegaskan sekali lagi, jika anda inginkan bentuk punggung seksi, anda perlu juga mengawal diet anda dan membakar lemak yang didalam bahagian itu. Pembentukan otot hanya sebahagian kecil daripada keseluruhan untuk tujuan ini.

Ingin belajar bagaimana melakukan lunge dan senaman kaki yang lain / toning butt dengan betul? Join Dothemikross Progam kami di www.DOTHEMIKROSS.com

Copyright: RSHor And Dothemikross Team
Photo: Google Search

0 comments:

Post a Comment

Dance At Home With Ross Safina Hor. Burn Your Ugly Fat And Transform Your Body Now!

Do Not Forget To take Beautisleep And Protecur100 For Fast Results...
Music

Popular Posts - Must Read, Otherwise You Will Regret